Værdier

Hvorfor værdier?

"For mere end 55 år siden kørte HPs grundlægger, min far Henning Pedersen, rundt på cykel til sine kunder, og når der er behov for at ringe, måtte han låne bagerens telefon. Udviklingen har siden været enorm og HP er i dag en betydningsfuld aktør i branchen, der på tværs af opgaver har et grundlæggende værdisæt, der kan skabe samhørighed, og som alle kan identificere sig med. Det gælder både hvert selskab og den enkelte medarbejder". Søren Pedersen

Værdier skal virke. Værdier skal være med til at skabe et fælles fundament på tværs af alle opgaver. Værdierne må ikke bare være tomme ord, der lyder smarte. De skal afspejle virksomhedens sjæl og medarbejdernes adfærd. På samme måde skal værdierne være retningslinjer, som alle i virksomheden kan og bør handle efter, uanset om det er viceværten eller økonomidirektøren på kontoret.

Værdier

Respekt, faglighed og handlekraft

Vi har vendt og drejet, hvad HP står for både udadtil over for kunder og indadtil i forhold til medarbejdere og kollegaer. Vi har fundet frem til tre dækkende værdier, nemlig respekt, faglighed og handlekraft.

Hver for sig kunne værdierne måske passe på mange virksomheder, men tilsammen danner de præcis de tre ben, som er fundamentet i HP.

Respekt - handler om måden, vi samarbejder på.

Faglighed - er det grundlag vi bygger på.

Handlekraft - gør visionerne til virkelighed.

Værdier sætter ord på handling. Respekt, faglighed og handlekraft er ikke nye værdier for HP, de enkelte selskaber eller medarbejdere. Tværtimod har værdierne ligget skjult i enhver arbejdsopgave, ethvert samarbejde og ethvert resultat, som vi har stået for gennem årerne. Faktisk var værdierne allerede med i Henning Pedersens rygsæk, når han cyklede ud til sine kunder for mere end 60 år siden.